Inzet Eenrum MO17  niet beloond

Op woensdagavond 5 juni speelde het MO17-elftal van Eenrum in Appingedam tegen het elftal van DVC Appingedam. Thuis had Eenrum met 2-0 gewonnen maar nu liep het tocht wat anders.

Eenrum kende een ijzersterk eerste kwartier. De thuisploeg kwam er niet aan te pas en de gasten kregen verscheidene kansen. Het schortte echter aan de afwerking. Ook na dit kwartier bleef Eenrum meer aandringen maar toch begon DVC wel wat meer uit haar schulp te kruipen. Toch waren er nog veel kansen voor Eenrum maar op de één of andere manier wilde de bal er eenvoudig weg niet in. Paal, lat, keepster en verkeerde kant van de doelpaal blokkeerden alle pogingen. Het was DVC dat plotsklaps in de 33e minuut ineens op 1-0 stond. Eenrum deed voor de rust nog verwoede pogingen deze stand om te buigen maar slaagde daar niet meer in.

Ook in de tweede helft gooide Eenrum al haar strijdlust en enthousiasme in maar het wilde niet lukken. Mooie kansen werden helaas niet afgemaakt. De teruggekeerde Fleur Andringa strooide met strakke voorzetten maar de spitsen wisten dit niet in treffers om te zetten. Ook strakke corners kregen niet het gewenste vervolg. Zo bleef het spannend want zou het Eenrum lukken om alsnog langszij te komen. DVC daarentegen liet zich evenwel niet wegdrukken en deed ook pogingen de stand verder uit te bouwen. En in de 66e minuut lukte dat ineens: 2-0. Nu begon Eenrum nog meer aan te dringen en vijf minuten later volgde de beloning. Myrthe Staal onderschepte de bal en schoot de 2-1 binnen. Er begon weer hoop te rijzen bij Eenrum maar wat men ook probeerde de gelijkmaker wilde niet meer vallen. Gelukkig voor Eenrum liet ook DVC het er verder bij zitten maar won wel met 2-1. De inzet van Eenrum werd helaas deze keer niet beloond. Eenrum MO17 eindigde op de 5e plaats met 18 punten uit 14 wedstrijden en een doelsaldo van 46 voor en 28 tegen.

DVC Appingedam – Eenrum 2-1 (1-0). 33. DVC 1-0; 66. DVC 2-0; 71. Myrthe Staal 2-1.

Scheidsrechter: H. Hoving (Appingedam)

Eenrum: Isabella Bippes, Manon Faber, Iris Smits, Ayla Piek, Rosa-Linde Meijer, Indy Cordes, Lente Solinger, Baraa Aldougheim, Mila van Bolhuis, Myrthe Staal, Fleur Andringa., Sophie Rozema.